Jak schudnąć raz na zawsze ?
Jak schudnąć raz na zawsze ?

Oczywiście, można chudnąc na wadze szybko. Istnieje wiele sezonowych diet, które działają, aby szybko zrzucić kilogramy – pozostawiając uczucie głodu. Ale po co schudnąć tylko po to, by mieć efekt jo-jo ? Aby trwale pozbyć się kilogramów, najlepiej chudnąć powoli. Wielu ekspertów twierdzi, że można to zrobić bez „diety”. Zamiast tego kluczem jest wprowadzenie prostych poprawek do swojego stylu życia.

 

Pół kilograma tłuszczu – to 3500 kalorii. Zmniejszając o 500 kalorii dziennie poprzez modyfikacje diety i ćwiczeń , możesz stracić około pół kilo tygodniowo. Jeśli chcesz tylko utrzymać swoją obecną wagę, zmniejszenie 100 kalorii dziennie wystarczy, aby uniknąć dodatkowych kilogramów, które większość dorosłych przybiera każdego roku.

Zastosuj kilka z tych prostych i bezbolesnych strategii, aby  schudnąć bez „ diety”:

 
  1. Jedz śniadanie każdego dnia. Jednym z nawyków, który jest powszechny u wielu osób, które schudły i trzymają się z dala od efektu jo-jo, jest codzienne spożywanie śniadania . Wiele osób uważa, że pomijanie śniadania to świetny sposób na ograniczenie kalorii, ale zwykle w ciągu dnia jedzą więcej. 
  2. Zamknij kuchnię na noc. Ustal czas, w którym przestaniesz jeść, aby nie poddawać się późnym przekąskom lub bezmyślnemu podjadaniu podczas oglądania telewizji. Wypij filiżankę herbaty lub zjedz jogurt.
  3. Mądrze wybieraj płynne kalorie. Słodzone napoje gromadzą kalorie, ale nie zmniejszają głodu, tak jak robią to pokarmy stałe. Zaspokój pragnienie wodą, herbatką rozpuszczalną lub małymi porcjami 100% soku owocowego. Wypróbuj szklankę pożywnego i niskokalorycznego soku warzywnego, aby zatrzymać cię, jeśli poczujesz głód między posiłkami. Uważaj na kalorie z alkoholu, które szybko się sumują. Jeśli przez większość dni pijesz kieliszek lub dwie wina, ograniczenie alkoholu do weekendów może być ogromną oszczędnością kalorii.
  4. Jedz więcej produktów. Spożywanie dużej ilości niskokalorycznych owoców i warzyw o dużej objętości wypiera inne produkty o większej zawartości tłuszczu i kalorii. Zapełniaj swoją kuchnię dużą ilością owoców i warzyw, a przy każdym posiłku i przekąsce dodaj kilka porcji. Twoja dieta zostanie wzbogacona o witaminy , minerały, błonnik, a jeśli zapełnisz się super pożywnymi produktami, nie będziesz sięgać po słoik z ciastkami.
  5. Idź po ziarno. Zastępuj produkty rafinowane takie jak biały chleb, ciasta, ciasteczka i precle  produktami pełnoziarnistymi np. ciemny chleb, brązowy makaron, wtedy dodajesz bardzo potrzebnego błonnika i szybciej odczujesz poczucie sytości, dzięki czemu jest bardziej prawdopodobne, że zjesz rozsądną porcję. Wybierz pełnoziarniste pieczywo i makarony, brązowy ryż, płatki z otrębów, popcorn i pełnoziarniste krakersy.
  6. Kontroluj swoje środowisko. Inną prostą strategią, która pomaga ograniczyć kalorie, jest kontrolowanie środowiska — od zaopatrywania kuchni w mnóstwo zdrowych opcji po wybór odpowiedniej restauracji. Oznacza to unikanie pokusy poprzez trzymanie się z dala od restauracji typu „jesz ile chcesz”. A jeśli chodzi o imprezy, zjedz wcześniej zdrową przekąskę, aby nie głodować, i bądź wybredny, kiedy zapełnisz swój talerz w bufecie. Zanim wrócisz po więcej jedzenia, odczekaj co najmniej 15 minut i wypij dużą szklankę wody.
  7. Obetnij porcje. Gdybyś nie robił nic innego, jak tylko zmniejszył porcje o 10-20%, schudłbyś. Większość porcji serwowanych zarówno w restauracjach, jak i w domu jest większa niż potrzebujesz. Wyciągnij wagę kuchenną, aby uzyskać kontrolę nad wielkością porcji i pracuj nad ich cięciem. Używaj mniejszych talerzy wtedy porcja będzie wyglądała obficie.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl